Fotografie
Despre subiect
Mircea Gherase    2012-03-24  [0 com.] >>>
Despre subiect în fotografie
Andrei Nacu    2012-01-25  [0 com.] >>>
Despre Subiect
Bogdan Meseșan    2011-12-18  [0 com.] >>>
Subiectul şi retorica clişeului
Bogdan Croitoru    2011-11-12  [0 com.] >>>
Despre Subiect
Voicu Bojan    2011-08-20  [0 com.] >>>
Despre natura ficţională a fotografiei. Caz particular: fotografia documentară
Horia Tudor    2011-05-01  [0 com.] >>>
Despre natura ficţională a fotografiei. Caz particular: fotografia documentară
Egyed Ufó Zoltán    2011-04-07  [4 com.] >>>
Despre natura ficţională a fotografiei. Caz particular: fotografia documentară
Gicu Șerban    2011-01-07  [1 com.] >>>
Despre natura ficţională a fotografiei. Caz particular: fotografia documentară
Voicu Bojan    2010-12-08  [1 com.] >>>
Despre natura ficţională a fotografiei. Caz particular: fotografia documentară
Andrei Nacu    2010-10-18  [1 com.] >>>
Şcoala de fotografie documentară Oskar
Egyed Ufó Zoltán    2010-02-04  [14 com.] >>>
Weegee. The Famous?
Voicu Bojan    2009-11-25  [0 com.] >>>
René Burri – un extraterestru
Voicu Bojan    2008-11-03  [6 com.] >>>
Parr. Martin Parr.
Voicu Bojan    2008-05-23  [1 com.] >>>
Discuţie cu Cristina Liberis
Egyed Ufó Zoltán    2008-01-23  [1 com.] >>>
Editorial - Prietenii mei
Egyed Ufó Zoltán    2007-06-23  [0 com.] >>>
Interviu cu Alexandru Paul
Gicu Şerban    2007-06-23  [0 com.] >>>
Editorial - fotografiile lui Mitică
Gicu Şerban    2007-03-31  [0 com.] >>>
Interviu cu Florin Bobu
Egyed Ufó Zoltán    2007-03-31  [1 com.] >>>
Kickbox
Egyed Ufó Zoltán    2007-03-18  [3 com.] >>>
Albumul Taberei de la Bistriţa
Egyed Ufó Zoltán    2007-03-04  [1 com.] >>>
Editorial – Viaţa, Borcanele şi Fotografia
Gicu Serban    2007-02-03  [0 com.] >>>
Interviu cu Silviu Petrovan
Egyed Ufó Zoltán    2007-02-06  [0 com.] >>>
Top 11 întrebări fotografice mioritice ale anului 2006
Egyed Ufó Zoltán    2007-01-21  [0 com.] >>>
Bucureştiul înainte de aderare
Egyed Ufó Zoltán    2007-01-20  [0 com.] >>>

Despre natura ficţională a fotografiei. Caz particular: fotografia documentară


Cu o săptămână în urmă mă aflam în Singapore pe o stradă interesantă, animată, importantă. Nu eram deloc familiarizat cu mediul, nu înţelegeam nimic, dar îmi doream o fotografie frumoasă cu care să mă laud acasă, la părinţi şi prieteni. Mă plimbam în sus şi în jos, urmărind liniile clădirilor, ale arborilor, lumina şi afluxul trecătorilor. Am vrut să traversez, aşa că am urcat pe o pasarelă mică aflată doar la 50cm deasupra capului meu. În timp ce traversam, un impuls spontan venit nu se ştie de unde, m-a făcut să scot aparatul şi să fotografiez strada ”de sus” fără să gândesc şi fără să mai fiu atent la altceva (fundal, compoziţie, trecători etc.). 
 
Asta este fotografia mea ficţională. Se întâmplă atunci când nu înţelegi nimic dintr-un subiect dar încerci să-l faci mai spectaculos, mai atractiv şi crezi că un punct de staţie, aflat cu 50cm deasupra capului e diferenţa dintre o fotografie bună şi o fotografie slabă. 
 
Sunt un naiv. Asemenea tribunei, care la o fază controversată ”dă credit arbitrului” eu dau credit fotografului, sperând că timpul va rezolva ”hoția” şi va aşeza atât fotografiile ”reale” cât şi pe cele ”făcute”, acolo unde trebuie. Cred mai mult în imagini decât în conspiraţii. Închid ochii şi în naivitatea mea mă gândesc că modul în care Capa moare, este tocmai dovada veridicităţii fotografiilor sale.

***

Lucrarea de mai sus a fost scrisă de către Gicu Șerban în cadrul Școlii de Fotografie Documentară Oskar. Subiectul Despre natura ficţională a fotografiei. Caz particular: fotografia documentară a fost impus de către domnul profesor Horia Tudor.


© Gicu Șerban
2011-01-07

 

Oskar Blog
   Schimbați linkul! >>>
   Concurs proiecte fotografice >>>

Galerie
   Un revelion >>>
   Gospodarul izolat >>>

Linkuri recomandate
   Un bun exemplu despre ce mai poate >>>
   Petruț Călinescu a docume >>>

Horatiu Tatar (2011-01-16 16:23:38)
Draguţ. Personal. Eu nu aş avea curajul să recitesc ce am scris.

Pentru a putea inscrie comentarii pe Oskar este necesara autentificarea.